همشهری آنلاین: معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به توسعه محرم‌سازی برای مدارس دختران از احداث مدارسی با حیاط مرکزی خبر داد وگفت: در مناطق مرکزی استان‌ها احداث این‌گونه مدارس در دستور کار سازمان نوسازی است.

مرتضی رییسی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: احداث مدارس با حیاط مرکزی به منظور محرم‌سازی مدارس دختران یکی از برنامه‌هایی است که سازمان نوسازی در طراحی و احداث مدارس جدید در دستور کار خود قرار داده است تا با ایجاد این گونه مدارس، ساختمان‌های اطراف نسبت به حیاط مدارس مشرف نباشد و دانش‌آموزان دختر بتوانند از فضا و محیط باز مدرسه استفاده بهینه داشته باشند.

وی در ادامه همچنین در خصوص شاداب‌سازی مدارس نیز، گفت: این طرح در قالب تعمیرات و طرح هجرت 3 هر ساله با همکاری سازمان نوسازی مدارس، اردوهای دانش‌آموزی برگزار می‌شود و مدارس متناسب با جنسیت و مقطع تحصیلی از طریق رنگ‌آمیزی به محیط‌های بانشاطی تبدیل می‌شوند.

به گفته رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور، در ساخت‌وسازهای جدید تلاش شده تا جلوه‌های بصری و شاداب‌سازی مدارس نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در مناطق مرکزی استان‌هایی که تعداد دانش‌آموزان و کلاس‌ها به حد نصاب کافی برسند برای توسعه نشاط و شادابی احداث سالن‌های ورزشی ویژه ساعات تربیت بدنی و ورزش و مسایل پرورشی دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شود.

به گفته رییسی، متناسب با تعداد دانش‌آموزان در هر مدرسه‌ای بین 180 تا 600 متر مربع سالن یا فضای ورزشی برای فعالیت‌های تربیت‌بدنی دانش‌آموزان احداث می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش همچنین از تحویل یک هزار و 500 پروژه جدید جایگزین و مقاوم‌سازی شده تا ابتدای مهر امسال خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا تعداد پروژه‌های تحویلی به آموزش و پرورش را به دو هزار پروژه افزایش دهیم.

کد خبر 143620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز